Posted in Հայոց լեզու 9

Հայոց լեզու 141-150

141. Տրված տեքստերը փոխադրի՛ր՝ ընդհանուր վեր- նագիր և գրելով։

Ա. Գայլն անցնում էր մի տան մոտով, իսկ ուլիկը տանիքից ծաղրում ու հայհոյում էր նրան: Գայլն ասաց.

  • Ո՛չ թե դու ես խոսում, այլ տեղդ:՛

Բ. Երկու ընկերներից մեկը դարձավ թագավորի խորհրդական:

Մյուս ընկերը մի օր գնաց նրան այցելե[ու: Պաշտոնյա ըն- կերր բարձր ձայնով, մեծ-մեծ խոսում էր ու գլուխ էր գովում: Տեսության եկածն ասաց.

  • Թե որ ես քեղ ճանաչում եմ. էս մեծ-մեծ բրդողը դու չես: Կա՜-չկա՜ աթոռիդ ձայնն է էսպես դմբդմբում:

    Որքան մարդը պաշտպանված է, այքան մեծամիտ է։/’

142. Տրված բառերն ըստ հոմանիշության բաժանի՜ր հինգ խմբի:

Իջնել, սահմանել, հափշտակել. շռայլել, թեքվել, կարգել, հո- շուոհլ, վատնել, խլել, կքվել, քամու ն տալ, բզկտել, կորզել, ծ վատել, խոնարհվել, ծախսել, պոկել, հաստատել, ճկվել, պատառոտել, հակվնլ, շորթել, մսխել, գզգզել, որոշել, կռանալ, գողանար ծռվել:

Իջնել, խոնարհվել, կռանալ, թեքվել, կքվել, ճգվել։

Սահմանել, կարգել, հաստատել, որոշել։

Հափշտակել, խլել, կորզել, շորթել, գողանալ։

Շռայլել, վատնել, քամուն տալ, ծախսել։

Բզկտել, ճկվել, պատառոտել, զգզգել, ծռվել։

143.Երեքական նախադասություն կազմիր որպես (ի՞նչ) և որպեսզի (ի՞նչ անի) կաղապարներով:

Որպես կանոն պետք է մարզահագուստով հանդես գար:

Ներկայացավ որպես պաշտոնյա:

Ամենատգեղ աղջկան ընտրեցին որպես հաղթող:

Շատ արագ էր վազում, որպեսզի հասնի մրցակցին:

Երկար վազեց, որպեսզի շուտ նիհարի:

Համեղ բաղադրատոմս էր գրել, որպեսզի ընթրիքի համար ուտեստ պատրաստի:

144.Նախադասություններն ընդարձակիր ընդգծված բառերին ավելացնելով լրացումներ, որոնք տարբեր հարցերի պատասխանեն:

145.Ընդգծված բառակապակցությունները մեկական բառով փոխարինիր:

Դեռևս հեռու անցյալում մարդիկ նկատել են, որ կաղնին մյուս ծառատեսակներից ավելի հաճախ է խփվում կայծակից: Կայծակի ժամանակ և անձրևից պաշտպանվելու համար ապաստան փնտրելիս պետք է հեռանալ կաղնուց:

Կանաչապատելը փրկում է քաղաքաբնակներին. Օդում եղած փոշու ու գազի մեծագույն մասը ծառերի, թփերի, խոտի վրա է նստում:

Փայտանյութից գրեթե քսան հազար արտադրատեսակ են ստանում:

146.Որտեղ պետք է՝ դիր ստորակետ:

Ամառային սիրուն երեկո էր, և արեգակն արդեն թեքվում էր դեպի իր մուտքը: Մի փոքր տոթ օդին խառնվել էր մեղմ հիվիկը և զբողնելը հաճելի էր դարձել: Հանգստյան օր էր և ծովափին շատ մարդիկ կային: Բոլորն անհանգիստ էին և հայացքներն ուղղել էին ծովում ինչ-որ կետի: Ոչ ոք չէր ուզում բան ասել և չէր էլ ուզում լսել ինչ-որ բան: Միայն բարձրախոսն էր անտարբեր ընդհանուր հուզմունքին, և բարեխղճորեն իր գործն էր անում. զբաղեցնում էր հանգստացող հասարակությանը: Հաղորդավարը միապաղաղ ձայնով ինչ-որ բան էր կարդում և այդ ձայնը մատնում էր ձանձրույթն ու հոգնածությունը: Մակույկավարների տնակում անվերջ զնգում էր հեռախոսը, և ոչ մեկ չէր մոտենում, որ խոսեր կամ գոնե անջատեր այն:

147.Ըստ տրված կաղապարների՝ բարդ նախադասություններ կազմիր: Փորձիր բացատրել՝ ստորակետը նախադասության այս կառույցներում ի՞նչ դեր ունի:

Լռիր, այլապես ուսուցիչը կզայրանա: 

Ոչ թե ականջողներ այլ ականջողեր: 

Ոչ միայն մեր դասարեններն են այնտեղ լինելի այլև նրանց: 

Հիմա հայոց լեզու է այլ ոչ թե հանրահաշիվ: 

148.Այնպիսի պատմություն գրիր, որ գրածիցդ հետևյալ հետևությունն արվի:

149. Բարձրաձայն կարդա՛ ու հնչերանգով ցո՛ւյց տուր՝ նախադասությունների կետադրական տարբերությունը: Կետադրական օրինաչափությունը բացատրի՛ր:

Ա. Ապարդյուն որոնելով բոլոր մետաղները ոսկի դարձնող փիլիսոփայական քարը, ալքիմիկոսները հայտնաբերեցին ֆոս- ֆորը, ազոտաթթուն և ճենապակին։

Ձեռքի խեցիով մերթ ահեղագոչ ու մերթ մեղմ մեղեդիներ հնչեցնելով՝ ձկնապոչ Տրիտոնը շրջում էր՝ ծովերում:

Բ. Արքիմիկոսները հայտնաբերեցին ֆոսֆորը, ազոտաթթան և ճենապակին՝ ապարդյուն որոնելով բոլոր մետաղները ոսկի դարձնող փիլիսոփայական քարը:

Ձկնապոչ Տրիտոնը շրջում էր ծովերում՝ ձեռքի խեցիով մերթ է ահեղագոչ ու մերթ մեղմ մեղեդիներ հնչեցնելով։

Գ. Ալքի, կոսները, ապարդյուն որոնելով բոլոր մետաղնե- րը ոսկի դարձնող փիլիսոփայական քարը, հայտնաբերեցին ֆոսֆորը, ազոտաթթուն և ճենապակին:

Ձկնապոչ Տրիտոնը, ձևոքի խեցիով մերթ ահեղագոչ ու մերթ մեղմ մեղեդիներ հնչեցնելով, շրջում էր ծովերում:

150.Նախադասությունն ընդարձակիր՝ ինչի՞ց կամ ինչո՞ւ հարցերին պատասխանող բառեր կամ բառակապակցություններ ավելացնելով:

Երգի տնային աշխատանքը կատարելու համար ձայնը գլուխը գցած անիմաստ երգում էր:

Այս ինչ է պատահել եկել ես մեր քաղաքը:

Նավաստին մի քիչ հանգստանալու համար վայրկյանական հայտնվեց նավի նավամբարում:

Մոր հարցից նա կարծես թե մի քիչ շփոթվեց:

Leave a comment